Saturday, January 20, 2007

Midathur

M’aixeco a les 7.00…dutxa..esmorzo a la cantina…. Pinya..te i galetes….
A les 8 el jeep amb el driver….sortim del campus i esperem a Mutha que viu just al davant, nomes creuar la carretera….

4_1

Anem a pasar visita a Batahallapali mentre contemplem com la vida fascinant es manifesta en el camí fins l’hospital…

4_2

4_3

Pase de visita als nens ingressats operats ahir.

Veure que estan be.... jugar amb ells.... i algun detallet que ajuda a distreure’ls del dolor

4_4

Al sortir..foto ….per la posteritat. Aquest es un equip indescriptible –Nagras a l’esquerra i en Mutha a la dreta- seriosos….com demana el moment. Ells fan possible tot aixo.

4_5

Desprès de l’hospital avui toca anar a visitar a les terres d’en Mutha. El poble es diu Midathur , a una hora amb cotxe….primer hem de creuar Anantapur…..la vida que bull per tots costats…

4_6

4_7

Durant el camí a Midathur amb Mutha xerrem de la vida…de com ens canvia tots els plans que puguem fer i ens presenta els seus…..
Al arribar…nens i familiars esperant……una pixadeta i a començar…son les 11

4_8

4_9

4_10

Revisions de casos operats ... estan be….la immensa majoria……però m’enganxo quant trobo a Suseela.

4_11

Te 5 anys i li han recidivat els seus peus bots operats fa dos anys….. miro el calendari: …”Mutha jo marxo el 8 de Febrer, si ingressa demà dissabte podem posar els primers guixos i fer canvis cada 4 dies fins arribar al dia 1 i operar-la… hem de fer-ho… va ”, no hi ha cap resistència…es posa en marxa el pla.

Desprès de unes 20 revisions segueixen 14 casos mes nous….aquí la cosa es posa dura….a quin mes fort…son molt límit…… i ... has de prendre una decisió…la visita de cada pacient es llarga… possibilitats de millorar-lo…..situació familiar per seguir desprès el tractament……. valorar els mitjans del que disposem… i al final a uns els diràs que endavant i d’altres hauran d’esperar a que disposem de mes mitjans i fins i tot en alguns s’hauran de prendre decisions dures… amputació de una cama…. cap possibilitat de recuperació….lluitar perquè descobreixi un sentit a la seva vida de discapacitat i tractar de buscar la seva incorporació social en el seu estat……

Una mare ens prega si per lo menys podem arreglar els braços al seu fill…si no les cames

4_12

En un altre nen s’ha de posar en marxa un pla urgent de nutrició……una nena ha de ser operada abans de que passin els anys i repercuteixi en les seves caderes……son 34 histories…34 nanos i pares i mares…. Son 34 llisons….. entre ells hi ha moments molt feliços com retrobar a Lakshmi - la recordeu ?- seguint un bon curs de recuperació

4_13

Però també casos de impotència …… de haver de buscar d’altres ajudes que la de fer que caminin…potser que se sentin també persones a pesar de la seva discapacitat…i casos per lluitar fins al límit…..en dos cassos mes en Mutha em diu: “el quiròfan del dia 30 esta ple però aquest nano l’hem de afegir”…i ho diu com si em demanes permís….si en algun moment m’atrevís a dir prou…..la seva petició m’ho desmuntaria….no hi ha discussió…nomes una mirada … i prendre el nom ……….

Acabem tard…. Es reparteix dinar a tots els nens i acompanyants que han vingut des de
lluny …

4_14

4_15

Amb mi es marquen un detall i anem a dinar a un restaurant en una cruïlla al sortir del poble. Em recorda la benzinera de Altafulla, esta ple de camions i gent que ha parat a dinar…es la carretera que va de Bangalore a Hayderabat…una via important de comunicació del sud de l’India

4_16

4_17

El lloc te bona pinta i fins i tot crec que hi pots fer una becaina, canviar-te de roba i netejar-te les dents…(no us perdeu els raspalls de dents penjats de l’arbre).

4_18

…..m’espera un bon dinar …chapati …arros…pollastre tallat a trossets…..pica bastant…..

4_19

Al acabar els nens se’n van cap a casa i nosaltres retornem a Anantapur al campus. Una parada per el camí per fer un te….i veiem dues generacions…la nena emparrada amb netejar aquesta India increïble i l’avi al que m’ha semblat que se li queia la baba amb la neta.

4_20

Abans d’entrar a la meva habitació ens assentem a la vorera amb en Mutha….estem contents…hi ha bons resultats i ens hem emparrat en uns quants casos que no preveiem….. hi ha molta complicitat …i molta energia. Hi ha ganes tio… i ha ganes !!!!. Dema dissabte quedem a les 8 per passar visita a l’hospital…..i fer els primers guixos de Suseela……diumenge a les 9 del mati per anar a visitar a Kaliandurg…son les 7 del vespre, m’he dutxat i aprofito per fer-te quatre ratlles, en Mutha es presentarà de un moment a l’altre, ben segur…..no se de que xerrarem...però es igual…..potser tant sols ens mirarem i sabrem que els dos estem del tot enganxats per aquets “intocables”.

Tot axó ha passat avui...i alguns detalls us els he pogut recollir en aquestes fotos.